Ne krvavim modro – o menstruaciji in medijih

Če bi kdaj preverila menstrualno skodelico in tam namesto rdeče krvi zagledala modro tekočino, mislim, da bi imela mini srčni napad! Zakaj torej toliko proizvajalcev sanitarnih produktov čuti potrebo po uporabi modre tekočine kadar prikazujejo menstrualno kri? Kaj je tako gnusnega v tej rdeči barvi, da proizvajalce oglasov sili v uporabo barve, ki je v telesu sploh ni?

Oglasi za menstrualne izdelke so pogosto smešni in nerealni scenariji, ki večinoma prikazujejo žensko v belih hlačah z nasmeškom do ušes, saj se tako dobro, kot takrat ko ima menstruacijo, ni počutila še nikoli v življenju. Včasih si predstavljam, da te oglase pišejo ljudje, ki o krčih in drugih nevšečnostih med menstruacijo še niso slišali. Vendar pa ti oglasi za marsikoga predstavljajo pomemben in velikokrat edini vir informacij na to temo. Takšno oglaševanje doseže ogromno občinstvo in ima moč širjenja stigme in sramu okoli menstruacije – ali pa obveščanja gledalcev o realnosti glede tistih dni v mesecu.

Modra tekočina, ki se uporablja v mnogih oglasih, mladim pošilja mešana sporočila glede menstruacije, subtilno pa sporoča tudi to, da je takšna kri preveč odvratna, da bi jo lahko prikazovali na televiziji. Seveda pa na tej isti televiziji redno predvajajo boks, medicinske drame, akcijske filme in grozljivke, v katerih je kri vsakdanji pogled.

Mislim, da je še večja težava kot modra barva v reklami za vložke to, kako se ženske počutijo glede lastnega telesa, da je menstruacija in reproduktivno zdravje nekaj, česar se je potrebno sramovati in posledično nekaj, o čemer se ne govori.

Ne razumi me narobe, ne zavzemam se za to, da bi rdeča menstrualna kri zavladala svetu in bila navzoča na  vsaki fotografiji, vsaki reklami in v vsakem pogovoru, seveda pa moram izkoristiti priložnost, da spregovorimo o svojem telesu – kaj je normalno in kaj ne – in mogoče se bodo stvari postopoma spremenile do takšne mere, da informacije ne bodo več podane skozi lečo modre barve sramu.

Se strinjaš z mano? Z veseljem prisluhnem tvojemu mnenju.

Reši kviz in si pomagaj najti idealno menstrualno rešitev?
Invalid email address